Dobra nazwa dla Twojej firmy, czyli jaka?
13 lipiec, 2017   Tomasz Baranek

Kiedy decydujemy się na prowadzenie swojej działalności warto już na tym etapie pomyśleć o stworzeniu spójnej nazwy firmy. Nazwa ta powinna być unikalna, wyrózniająca, łatwo zapamiętywana i możliwa do rejestracji. Powinna spełniać szereg wymogów, które będą decydować o dalszym powodzeniu na rynku.


Zadawaj sobie pytania

Przede wszystkim zacznijmy od odpowiedzenia sobie na pytanie, czym charakteryzują się Twoi idealni klienci, czyli Ci, którzy są już stałymi klientami i kupują najczęściej. Może pasowałyby do nich takie słowa jak: słynny, prywatny, ekskluzywny?

W następnej kolejności porozmawiaj z osobami, którzy są najbliżej Twojego otoczenia, poproś o jak najwięcej słów, które w jakiś sposób mogą kojarzyć się z Twoim biznesem. Czym więcej słów tym lepiej, każde skojarzenia są dobre. Tak naprawdę inspiracji można szukać wszędzie.


Użyj białej kartki

Nie ograniczaj się, na tym etapie nawet kilkadziesiąt określeń nie jest zbyt wielką ilością. Wypisz je na dużej białej kartce i spróbuj stworzyć najlepsze kombinacje. Możesz uzyć słownika synonimów i spróbować znaleźć określenia bliźniacze. Zapisuj każde połączenia, nawet te, które według ciebie nie brzmią obiecująco.

Jeśli jesteś jedynym właścicielem firmy możesz spróbować zastosować kombinację zwrotów połączenia imienia i nazwiska, jednak jest to ryzykowny sposób. Pamietaj jednak aby nie kończyć nazwy literą „x” czy końcówką „pol” jest na rynku ogromna ilość firm, które kończą się właśnie tak i odnalezienie w tym tłumie nazwy właśnie Twojej będzie nie lada wyczynem.

Nie zapomnij o sprawdzeniu dostępności domeny

Czy nasza nazwa jest chwytliwa

Kiedy już na kartce zostanie Ci tylko kilka najbardziej według Ciebie trafnych nazw zrób mały test zapamiętywalności. Oznacza to, że wybierasz kilkudziesięciu znajomych, dzwoniąc do nich przedstawiasz mi wszystkie nazwy, prosząc ich aby żadnej z nich nie zapisywali i dzwonisz następnego dnia pytając, która nazwa najbardziej została im w głowie, dzieki temu dowiesz się, która z nich najbardziej wpada w ucho. Będzie to napewno dużym ułatwieniem, które pozwoli Ci wybrać tę odpowiednią.
Jaki jest Twój kolejny krok?
My jesteśmy gotowi, porozmawiajmy o Twoim projekcie