Nazwa domeny - jak podejść do tego właściwie?
06 sierpień, 2017   Tomasz Baranek

Jako początkujący przedsiębiorca czeka na Ciebie wiele wyzwań i dylematów z zakresu działań internetowych.

Gdy udało Ci się już wymyślić unikalną nazwę dla Twojej firmy, kluczową przeszkodą może okazać się znalezienie i uzyskanie odpowiedniej domeny. Ale zaczynając od początku najpierw trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czym jest wogóle domena?

Domena internetowa to ciąg znaków systemu Domain Name System, można ją okreslić jako szyld działalności w sieci. Zbudowana jest z dwóch członków, z nazwy głównej oraz rozszerzenia.Nazwa główna to przeważnie nazwa Twojej firmy natomiast rozszerzenie musimy wybrać spośród propozycji, które mamy do wyboru. Jeśli chodzi o końcówki to możemy wybierać spośród międzynarodowych takich jak com, eu lub krajowych dla poszczególnych państw takich jak pl, es, de, dk itp.

Każdy przedsiębiorca przy wyborze domeny powinien bardzo dobrze rozważyć każdy aspekt, dlatego że domena to nie tylko nazwa firmy, która stanowi adres Twojej strony www, ale również buduje wizerunek Twojej firmy, identyfikuje ją w oczach klientów.
Unikaj długich i skomlikowanych w wymowie nazw

Najważniejsze cechy domeny

Najważniejszym aspektem przy jej wyborze jest odpowiednia długość znaków, dobór właściwego rozszerzenia, wielkośc liter, umieszczenie słów kluczowych w nazwie domeny, medialność oraz wykorzystanie łącznika.


Długość znaków

W branży stosuje się zasadę aby adres internetowy był jak najkrótszy. Im krótsza jest nazwa domeny tym mniejsze prawdopodobieństwo popełnienia błędów przy wpisywaniu adresu w wyszukiwarkę. Jeśli wybierzesz krótszą nazwę mamy też pewność, że potencjalni klienci łatwiej będą mogli ją zapamiętać.


Rozszerzenie

W praktyce stosuje się zasadę wyboru domen narodowych oczywiście dla firm, które działają w granicach danego kraju jeśli natomiast działania firmy planujesz na skalę globalną właściwe będzie zastosowanie domeny międzynarodowej.


Wielkość liter

Domenę rejestruje się używając małych liter, dla przeglądarek nie ma to większego znaczenia czy wpisywane będą małe czy duże litery. Wybór liter ma znaczenie dla klientów, w przypadku długich domen wyróżnienie wielkimi literami poszczególnych członów ułatwia odczytanie i zapamiętanie domeny.


Słowa kluczowe

Jeśli odpowiednio dobierzemy słowa kluczowe potencjalny klient będzie mógł szybciej zorientować się w kwestii prowadzonej działalności, oprócz tego zastosowanie odpowiednich słów kluczowych w adresie strony internetowej może znacznie ułatwić proces optymalizacji witryny oraz wpłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jesteś zainteresowany współpracą?
Skontaktuj się z nami już teraz! Wypełnij formularz lub zadzwoń
+48 668 205 664
WEBSITEGROUP - sklepy, strony internetowe.
5.0
emilia michalak
3 miesiące temu
Świetna agencja:) zrozumieli moje oczekiwania już podczas pierwszego spotkania. Dynamiczny i pełen energii zespół mający... Świetna agencja:) zrozumieli moje oczekiwania już podczas pierwszego spotkania. Dynamiczny i pełen energii zespół mający profesjonalistów znających się dobrze na marketingu internetowym. POLECAM USŁUGI w 100% czytaj więcej
Paweł Bizak
rok temu
Współpracowałem już z wieloma firmami zajmującymi się marketingiem w internecie zawsze był jakiś niesmak podczas współpr... Współpracowałem już z wieloma firmami zajmującymi się marketingiem w internecie zawsze był jakiś niesmak podczas współpracy i w pewnym momencie rozstawaliśmy się. Dlatego i do współpracy z firmą Websitegroup podchodziłem na początku z dystansem. Jak się później okazało moje obawy były nie potrzebne, podejście firmy było w pełni profesjonalne, a narzędzia jakie zaproponowali skuteczne. Z czystym sumieniem mogą polecić firmę, jako sumienną i pełną ciekawych i innowacyjnych pomysłów :) czytaj więcej
Miłosz Rall
rok temu
Od kilku lat współpracujemy z firmą Websitegroup w zakresie obsługi naszego sklepu internetowe pod względem marketingowym.... Od kilku lat współpracujemy z firmą Websitegroup w zakresie obsługi naszego sklepu internetowe pod względem marketingowym. Z czystym sumieniem mogę polecić ich podejście do pracy oraz wiedzę jaką posiadają, każde z ich rozwiązań i zmian przyniosły nam zamierzone efekty w postaci wzrostu sprzedaży na sklepie. Polecam w 100%!!! czytaj więcej
Maciej Lipski
rok temu
Rewelacja, rzetelne i sumienne podejście do realizowanego zlecenia, bardzo profesjonalne wykonanie sklepu internetowego ... Rewelacja, rzetelne i sumienne podejście do realizowanego zlecenia, bardzo profesjonalne wykonanie sklepu internetowego oraz późniejsze wsparcie marketingowe jakiego brakowało nam przy współpracach z innymi firmami z regionu. Cały zespół to grupa specjalistów w swojej branży. Polecam, obecnie powierzamy im kolejny duży projekt! czytaj więcej
Sylwia
rok temu
Gorąco polecam współpracę z agencją. Dynamiczny i pełen werwy zespół, mają duże doświadczenie w emarketingu które procentuję... Gorąco polecam współpracę z agencją. Dynamiczny i pełen werwy zespół, mają duże doświadczenie w emarketingu które procentuję na każdej płaszczyźnie współpracy. Polecam w 100%. czytaj więcej
Opinie Google
5.0
Na podstawie 31 opinii