Jak ważny jest wygląd sklepu internetowego
Mówi się, aby nie oceniać książki po okładce jednak wszyscy wiemy, że to tylko teoria i pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Badania pokazują, że klienci już po paru sekundach przebywania na stronie sklepu wiedzą, czy dokonają zakupu dlatego bardzo ważnym elementem jest wizualny wygląd Twojego sklepu.
Bądz perfekcyjny w każdym detalu
Kiedy wybieramy się na zakupy do centrum handlowego, obserwujemy sklepy, zwracamy uwagę czy w butikach jest czysta podłoga, towar poukładany czy kategorie produktów dokładnie zaplanowane. Tak samo powinno być w Twoim sklepie internetowym.
Szczególną uwagę należy zwrócić na uporządkowanie i estetykę, dzięki temu klient chętnie powróci do Twojego sklepu tak samo jak wraca do eleganckiego butiku w centrum.
Duże znaczenie ma dopasowanie grafiki do danej działalności. Nie dla każdej firmy będzie bogata grafika czy animacje na stronie. Ładny, estetyczny sklep ma ogromny wpływ na zwiększenie wiarygodności w opinii klientów. W przypadku sklepów z branży odzieżowej, biżuteryjnej czy np. aranżacji wnętrz wygląd ma jeszcze większe znaczenie. W internecie nie brakuje gotowych rozwiązań czy szablonów jednak aby zaistnieć wzbudzić większe zainteresowanie, trzeba się wyróżniać.
Nie zapomnij o trendach
W projektowaniu stron czy sklepów istotne znaczenie mają również aktualne trendy. Obecnie popularne jest projektowanie, które unika wielu ozdobników, rzadkie zastosowanie mają też cienie czy inne elemnty zakłócające nawiagacje po sklepie. Stawia się na odpowiedni dobór kolorów oczywiście w nieprzesadzonej ilości, króluje minimalizm.
Strony i sklepy mają być sprawne w nawigacji bez zbędnych ozdobników. Sklep musi cechować porządek a prezentowane produkty powinny być pokazane w czytelny sposób tak aby klient, który chce dokonać zakupu zrobił to szybko i sprawnie inaczej bardzo szybko zrezygnuje z zakupów. Nie ilość, a jakość ma znaczenie również w wyglądzie.