Dobra nazwa dla Twojej firmy, czyli jaka?
Kiedy decydujemy się na prowadzenie swojej działalności warto już na tym etapie pomyśleć o stworzeniu spójnej nazwy firmy. Nazwa ta powinna być unikalna, wyrózniająca, łatwo zapamiętywana i możliwa do rejestracji. Powinna spełniać szereg wymogów, które będą decydować o dalszym powodzeniu na rynku.
Zadawaj sobie pytania
Przede wszystkim zacznijmy od odpowiedzenia sobie na pytanie, czym charakteryzują się Twoi idealni klienci, czyli Ci, którzy są już stałymi klientami i kupują najczęściej. Może pasowałyby do nich takie słowa jak: słynny, prywatny, ekskluzywny?
W następnej kolejności porozmawiaj z osobami, którzy są najbliżej Twojego otoczenia, poproś o jak najwięcej słów, które w jakiś sposób mogą kojarzyć się z Twoim biznesem. Czym więcej słów tym lepiej, każde skojarzenia są dobre. Tak naprawdę inspiracji można szukać wszędzie.
Użyj białej kartki
Nie ograniczaj się, na tym etapie nawet kilkadziesiąt określeń nie jest zbyt wielką ilością. Wypisz je na dużej białej kartce i spróbuj stworzyć najlepsze kombinacje. Możesz uzyć słownika synonimów i spróbować znaleźć określenia bliźniacze. Zapisuj każde połączenia, nawet te, które według ciebie nie brzmią obiecująco.
Jeśli jesteś jedynym właścicielem firmy możesz spróbować zastosować kombinację zwrotów połączenia imienia i nazwiska, jednak jest to ryzykowny sposób. Pamietaj jednak aby nie kończyć nazwy literą „x” czy końcówką „pol” jest na rynku ogromna ilość firm, które kończą się właśnie tak i odnalezienie w tym tłumie nazwy właśnie Twojej będzie nie lada wyczynem.