Czy autentyczność w biznesie ma znaczenie?
Autentyczność inaczej mówiąc wiarygodność
To cecha człowieka, który jest w porządku wobec samego siebie, któremu się ufa ponieważ nic nie ukrywa. A czy można autentycznie komunikować się z klientami, gdy nie towarzyszy nam wewnętrzny spokój i prawdziwość?Bardzo często ulaga zapomnieniu fakt, że nikt nie jest dobrym i efektywnym ambasadorem marki jak jej własny pracownik, ale pracownik dumny, zadowolony taki, który ma poczucie spójności jeśli tego nie ma to jest to pierwszy krok do tak zwanego wypalenia zawodowego. Badania mówią, że to w organizacjach, w ich kulturach, sposobie traktowania ludzi, w wewnętrznych relacjach tkwią źródła wypalenia.
Co powinniśmy zrobić, od czego zacząć?
Przecież komunikacja na rynku musi być autentyczna czyli taka, której towarzyszy prawdziwe zaangażowanie pracowników, uczciwość, szacunek.Należy zadbać o właściwą kulturę organizacyjną, w której pracownikom będzie się naprawdę chciało. Partnerskie podejście, zaangażowanie w procesy decyzyjne, takie działania wywołują poziom utożsamiania z firmą.
Bez autentyczności nie zajdziesz daleko w biznesie
Nie zapominaj o rozmowie
Niekiedy ciężko porozmawiać o tym, co nie pasuje, we własnym gronie. Dlatego ważną rolę odgrywają zewnętrzni konsultanci tacy powiernicy, podpowiadacze nowych, dobrych rozwiazań. Wewnątrz nigdy nie wiadać tego, co może wychwycić ktoś z zewnątrz.Podsumowując te informacje pamiętaj
Fundamentem autentyczności jest prawda o tym co dzieje się wewnątrz firmy, jej organizacja. Skup się na tym co w środku, a nie na zewnątrz.Poczucie braku spójności i zwiazanego z tym konfliktu to już pierwszy krok do wypalenia się pracowników. Zadbanie o przyjazną atmosferę to nie tylko krok do pozyskania najlepszych ambasadorów w firmie ale też utrzymanie oczekiwanego poziomu organizacyjnej efektywności.
Pamiętajmy jednak, że zmiany też są po coś, więc nic na siłę skoro tak się dzieje, warto wziąć je w swoje ręce.