Brief - dlaczego warto go wypełnić?

Często kiedy decydujesz się na przystąpienie do współpracy z agencją marketingową masz za zadanie wypełnić brief. Czym jest, co zawiera, po co go wypełniać? Dziś dowiesz się co ma na celu jego wypełnienie.
Brief
To rodzaj ankiety, który stanowi zbiór informacji na temat firmy, produktu bądź usługi, który wytycza kierunek planowanych działań. Jest też pomocny przy projektowaniu i tworzeniu kampanii marketingowej dla klienta, poprzedza rozpoczęcie działań.Po co go wypełniać?
Brief zawiera bazę informacji o firmie jeśli więc zawrzemy w nim dużo informacji, tym współpraca i efekty końcowe mogą być bardziej owocne.
W Brifie nie powinno zabraknąć takich informacji jak:
cechy produktu lub usługi- tutaj powinny znaleźć się mocne i słabe strony, czym się wyróżnia, czyli co może przyciągnąć klienta do naszej oferty.
Brief to skrótowe informacje dotyczące potrzeb potencjalnego klienta. Jego wypełnienie i odesłanie oszczędzi czas ale też usprawni współpracę dlatego warto zaczą od niego.
Dane firmy
Opisujemy tutaj zakres działalności firmy z uwzględnieniem produktu czy usługi, jaką dana firma świadczy,cechy produktu lub usługi- tutaj powinny znaleźć się mocne i słabe strony, czym się wyróżnia, czyli co może przyciągnąć klienta do naszej oferty.
Konkurencja
Aby być najlepszym w swojej branży warto sprawdzić konkurencję odpowiadając sobie na pytania takie jak: czym różni się nasza oferta od ich, jakie działania przeprowadzają marketingowo.Klient docelowy
Kim jest osoba lub firma do której kierujemy nasz produkt bądź usługę. Co możemy zrobić aby oferta była jeszcze bardziej atrakcyjna, zwracała na siebie uwagę, co można jeszcze udoskonalić. Warto też zastanowić się, co chciałbyś powiedzieć klientowi.Cel kampanii
Jeśli określimy jasno cel kampanii pozwoli on na stworzenie określonej strategii marketingowej, dlatego warto zaznaczyć czy zależy nam np. na wzroście sprzedaży, poprawie wizerunku.Budżet
Informacja istotna dla agencji marketingowej, która po zapoznaniu się z budżetem będzie mogła jasno określić co jest w stanie wykonać za określoną kwotę.Brief to skrótowe informacje dotyczące potrzeb potencjalnego klienta. Jego wypełnienie i odesłanie oszczędzi czas ale też usprawni współpracę dlatego warto zaczą od niego.