Nazwa domeny - jak podejść do tego właściwie?
06 sierpień, 2017   Tomasz Baranek

Jako początkujący przedsiębiorca czeka na Ciebie wiele wyzwań i dylematów z zakresu działań internetowych.

Gdy udało Ci się już wymyślić unikalną nazwę dla Twojej firmy, kluczową przeszkodą może okazać się znalezienie i uzyskanie odpowiedniej domeny. Ale zaczynając od początku najpierw trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czym jest wogóle domena?

Domena internetowa to ciąg znaków systemu Domain Name System, można ją okreslić jako szyld działalności w sieci. Zbudowana jest z dwóch członków, z nazwy głównej oraz rozszerzenia.Nazwa główna to przeważnie nazwa Twojej firmy natomiast rozszerzenie musimy wybrać spośród propozycji, które mamy do wyboru. Jeśli chodzi o końcówki to możemy wybierać spośród międzynarodowych takich jak com, eu lub krajowych dla poszczególnych państw takich jak pl, es, de, dk itp.

Każdy przedsiębiorca przy wyborze domeny powinien bardzo dobrze rozważyć każdy aspekt, dlatego że domena to nie tylko nazwa firmy, która stanowi adres Twojej strony www, ale również buduje wizerunek Twojej firmy, identyfikuje ją w oczach klientów.
Unikaj długich i skomlikowanych w wymowie nazw

Najważniejsze cechy domeny

Najważniejszym aspektem przy jej wyborze jest odpowiednia długość znaków, dobór właściwego rozszerzenia, wielkośc liter, umieszczenie słów kluczowych w nazwie domeny, medialność oraz wykorzystanie łącznika.


Długość znaków

W branży stosuje się zasadę aby adres internetowy był jak najkrótszy. Im krótsza jest nazwa domeny tym mniejsze prawdopodobieństwo popełnienia błędów przy wpisywaniu adresu w wyszukiwarkę. Jeśli wybierzesz krótszą nazwę mamy też pewność, że potencjalni klienci łatwiej będą mogli ją zapamiętać.


Rozszerzenie

W praktyce stosuje się zasadę wyboru domen narodowych oczywiście dla firm, które działają w granicach danego kraju jeśli natomiast działania firmy planujesz na skalę globalną właściwe będzie zastosowanie domeny międzynarodowej.


Wielkość liter

Domenę rejestruje się używając małych liter, dla przeglądarek nie ma to większego znaczenia czy wpisywane będą małe czy duże litery. Wybór liter ma znaczenie dla klientów, w przypadku długich domen wyróżnienie wielkimi literami poszczególnych członów ułatwia odczytanie i zapamiętanie domeny.


Słowa kluczowe

Jeśli odpowiednio dobierzemy słowa kluczowe potencjalny klient będzie mógł szybciej zorientować się w kwestii prowadzonej działalności, oprócz tego zastosowanie odpowiednich słów kluczowych w adresie strony internetowej może znacznie ułatwić proces optymalizacji witryny oraz wpłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jaki jest Twój kolejny krok?
My jesteśmy gotowi, porozmawiajmy o Twoim projekcie