E-commerce, czyli efektywne zwiększanie sprzedaży na sklepie internetowym
30 grudzień, 2017   Tomasz Baranek

Zdobądź informacje o swoich klientach

Kiedy prowadzisz swój sklep internetowy często ciężko obejść się bez informacji, jakie produkty najczęściej są kupowane, jakie wzbudzają największe zainteresowanie. Z propozycją wyszedł Google Analytics, który zawiera moduł e-commerce, jest on zbiorem raportów. Zawiera w sobie wszystkie informacje dotyczące transakcji oraz zakupów na naszym sklepie internetowym. Oprócz tego w raportach można znaleźć dane, które przedstawiają średnią wartość zamówienia, współczynnik konwersji e-commerce, czas do zakupu oraz inne ważne informacje.


Jak połączyć E-commerce z naszym sklepem?

Aby korzystać z takich raportów należy w ustawieniach swojego widoku, na koncie Analytics, włączyć funkcję e-commerce w raportach, następnie dodać do swojej witryny wywołany kod, który pozwoli gromadzić dane e-commerce. Kiedy wszystko zostanie poprawnie zainstalowane raporty możemy znaleźć w sekcji konwersje w zakładne E-commerce.
Analizy i raporty to obecnie podstawowe źródła sukcesu sklepów internetowych

Dzieki modułowi mamy możliwość dostępu do takich raportów jak:

  • raport ogółem
  • skuteczność produktu i sprzedaży
  • transakcje
  • czas zakupu



Raport ogółem przedstawia dane dotyczące aktualnego przychodu, liczby transakcji oraz ilości sprzedanych produktó. Skuteczność produktu oraz sprzedaży to raport, w którym znajdziemy listę produktów, które chociaż raz zostały sprzedane, które były najczęściej wybierane i w jakiej ilości. Natomiast raport sprzedaży to raport, z którego dowiemy się w jakie dni został zarejestrowany najwyższy przychód.

Transakcje raport ten, pokazuje nam zestawienie identyfikatorów danych transakcji wraz z uwzględnionym podatkiem oraz łącznym kosztem dostawy.

Czas do zakupu to raport przedstawiający ilość dni, jakie upłyneły od pierwszego odesłania w kampanii do konwersji, którą wykonali nasi użytkownicy.

E-commerce zdecydowanie ułatwia prowadzenie sklepu internetowego, dzięki niemu dowiemy się o najlepiej sprzedających się produktach, wielkości przychodów czy liczbie produktów przypadających na transakcje.

Jaki jest Twój kolejny krok?
My jesteśmy gotowi, porozmawiajmy o Twoim projekcie